1 de jul. de 2009

इस्राइल विब्रतियो - रुद्बोय Shufle

Esse video é uma pedrada bem roots dos anos 70'...em um estudio onde passaram diversos.

Wilson lançou seu primeiro único "Emy Lou" [citação necessários] em 1961 para gravar produtor, Clement "Coxsone" Dodd, na idade de treze. His early years with Coxsone yielded a number of ska hits, the biggest of which, the Lee Perry -written "Joe Liges" was an attack on rival producer and former Dodd employee Prince Buster . This was followed by another Perry-written attack on Buster, "Spit in the Sky". Seus primeiros anos com Coxsone produziu uma série de batidas ska, o maior dos quais, o Lee Perry-escrito "Joe Liges" foi um ataque contra o rival e ex-produtor Dodd empregado Prince Buster. Isto foi seguido por outro Perry-escrito ataque à Buster, "Spit no Céu". Further singles followed, including "One Two Three", "I Shall Not Remove", "Look Who Is Back Again" (a duet with Slim Smith ), and another anti-Buster song, "Prince Pharaoh", notably the only record featuring the voice of Dodd himself. Outras singles seguidos, incluindo "One Two Three", "I Shall Not Remove", "Olha quem está de volta" (um dueto com Slim Smith), e outro anti-Buster canção, "Prince Faraó", nomeadamente, o único registro featuring a voz do próprio Dodd.
His voice matured as he left his teens, around the time of ska's transition to
rocksteady and this period in the late 1960s produced many hits including one of the first rocksteady records, "Dancing Mood", "Jerk in Time" (with the Wailers), "Feel Good All Over", "I'm Not a King", , "True Believer in Love", "Rain From the Skies", "Conquer Me" and "Riding For A Fall". Sua voz amadureceu como ele deixou a sua adolescência, por volta da hora do ska da transição para Rocksteady e este período no final dos anos 1960 produziu muitos hits, incluindo um dos primeiros registros Rocksteady, "Dancing Mood", "Jerk in Time" (com os Wailers) , "Feel Good All Over", "I'm Not a King", "True Believer in Love", "água do céu", "Conquer Me" e "Riding For A Fall". "Won't You Come Home", a duet with Ken Boothe on a rhythm originally cut by The Conquerors for Sonia Pottinger has become one of the most-versioned Jamaican tracks ever. After leaving Studio One he recorded for numerous other producers, with varying degrees of success, and set up his own shortlived W&C label along with Wilburn Cole, and the similarly-fated Links label with Ken Boothe , The Gaylads and The Melodians . He enjoyed success with Bunny Lee in the late 1960s and early 1970s with tracks such as "This Old Heart of Mine", "Footsteps of Another Man", and "Better Must Come". "Won't You Come Home", um dueto com Ken BOOTHE sobre um ritmo originalmente cortado por The Conquerors para Sonia Pottinger tornou-se uma das mais-versionados jamaicano faixas nunca. Após deixar Studio One ele registados para muitos outros produtores, com variados graus de sucesso, e criou o seu próprio rótulo shortlived W & C, juntamente com Wilburn Cole, ea semelhança-fadado Ligações rótulo com Ken BOOTHE, O Gaylads e O Melodians.